Gürcistan Anayasa Mahkemesi: İdarî suç kayıtlarının daimi şekilde tutulması anayasaya aykırı

2006 yılında Gürcistan İçişleri Bakanı Vano Merabishvili zamanında yasalaşan yönetmelik bu kararla kaldırılmış oldu.

Düzenlemeye göre ücret ödemeden toplu taşıma araçlarına binmek veya caddenin yanlış yerinden karşıya geçmek gibi idari suçlarla ilgili bilgiler bakanlığın bilgi bankasında kalıcı olarak saklanıyordu.

Anayasa Mahkemesi’nin iptaline konu olan başvuru ise 26 Ocak 2015’te Edisher Goduadze adlı vatandaş tarafından yapılmıştı. Başvuruyu kabul eden mahkeme yönetmelik maddesinin “kişinin özgür gelişimine ilişkin anayasal haklarını” ihlal ettiğine karar verdi.

Gürcistan Anayasa Mahkemesi kararın gerekçesinde “böyle bir veritabanının saklanmasının idari suçlarla mücadeleye meşru bir araç olarak hizmet etmediğini” belirterek yönetmeliğin ilgili maddesinin iptaline karar verdi.  Mahkemenin gerekçesinde ayrıca şu hususlar ifade edildi:

kaynak: Agenda/anayasagundemi

Bu haber, BAU Hukuk Fakültesi LAW 2018 Current Constitutional Developments dersi kapsamında Furkan Yılmaz ve Ali Uzunöz tarafından çevrilmiştir.