Ali İsmail Korkmaz davası Anayasa Mahkemesi’nde

Yargıtay 1. Ceza Dairesi’nin, sanık polis memurları Mevlüt Saldoğan’a verilen 10 yıl 10 ay ve Yalçın Akbulut’a verilen 10 yıl hapis cezalarıyla birlikte sivil sanıklardan İsmail Koyuncu, Ramazan Koyuncu ve Muhammet Vatansever hakkındaki 6’şar yıl 8’er aylık hapis cezalarını onaması üzerine bu sanıklar yönünden iç hukuk yolu tükenmişti.

Ali İsmail Korkmaz Davası’nda Yargıtay kararını açıkladı

Yaşam hakkı ve işkence ve kötü muamele yasağı ihlal edildi

Ali İsmail Korkmaz’ın öldürülmesiyle birlikte soruşturma ve kovuşturma sürecindeki eksikliklerin ve sanıklara yönelik ödül gibi eksik ceza tayininin Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin 2. maddesi (Yaşam Hakkı) ve 3. maddesinin (İşkence ve Kötü Muamele Yasağı) esas yönünden ve aynı maddelerin sözleşmenin 13. maddesi (Etkili Başvuru Hakkı) delaletiyle usul yönünden ihlali olduğunu belirten Korkmaz ailesinin avukatları 17 Mart tarihinde Anayasa Mahkemesi’ne başvurarak bu ihlallerin tespitini ve sonuçlarının ortadan kaldırılarak sanıkların caydırıcı bir şekilde cezalandırılmaları için yeniden yargılanma yapılmasını talep etti.

2 sanık yönünden yargılama devam ediyor

Yargıtay 1.Ceza Dairesi’nin kısmen bozma kararı vermesi üzerine sanık polis memuru Hüseyin Engin ile sivil sanık Ebubekir Harlar’ın ise yargılanmalarına 5 Nisan 2017 günü Kayseri 3. Ağır Ceza Mahkemesi’nde devam edilecek.